آماده مذاكره درباره راهبرد دفاعی لبنان درگفت و گوهای ملی هستیم
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از بیروت، دور جدید گفت و گوهای ملی لبنان به دعوت رییس جمهوری این كشور امروز با حضور تمامی احزاب لبنانی به استثنای 'سعد حریری' و 'سمیر جعجع' برگزار خواهد شد.

'شیخ نعیم قاسم' معاون دبیركل حزب الله در مراسمی در بیروت با اشاره به شروع گفت و گوی های ملی گفت: لبنان به راهبرد دفاعی بر اساس وحدت و همبستگی همه گروهها و احزاب نیاز دارد و قدرت لبنان در وحدت ارتش، مردم و مقاومت است.

وی افزود: باید در مسیر آزادی و استقلال كشور و دخالت نكردن بیگانگان در آن تلاش كنیم و امیدواریم میز گفت وگوها بتواند دیدگاه های سیاستمداران را بیشتر به هم نزدیك كند.

قاسم در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: ما از همه می خواهیم كه نظر خود را درباره راهبرد دفاعی ارایه دهند و باید بیاندیشیم كه چگونه می توان لبنان را از خطر تهدیدات رژیم صهیونیستی در امان نگه داشت.

معاون دبیركل حزب الله ادامه داد: حزب الله موافق ایجاد ساختار سیاسی جدید و ایجاد حكومتی سازنده است، چرا كه این حكومت است كه حمایت اصلی همه شهروندان لبنانی را فراهم می كند؛ از این رو تشكیل دولت سازنده و تأثیر گذار، امری ضروری در لبنان است.

وی با اشاره به حمله برخی علیه ارتش و وحدت آن و كنار گذاشتن سلاح مقاومت افزود: آنها در واقع خدمت بزرگی به رژیم صهیونیستی و طرح های آمریكایی و اسراییلی در منطقه انجام می دهند.

'هاشم صفی الدین' رییس شورای اجرایی حزب الله نیز طی مراسمی در روستای 'جبشیت' در جنوب لبنان گفت: كسانی كه با سلاح مقاومت به مخالفت پرداخته اند، در واقع به دنبال سلطه و قدرت در لبنان هستند.

'محمد رعد' رییس فراكسیون 'وفاداری به مقاومت' در مجلس لبنان نیز در مراسمی در روستای 'قنطره' در جنوب لبنان، با اشاره به نقش سیاستمداران در حمایت از گروههای مسلح در طرابلس در شمال این كشور گفت: این حمایت ها منجر به نادیده گرفتن نقش مؤسسات امنیتی و نظامی در حفظ امنیت، كشور و شعله ور شدن فتنه طایفی شده است.

'حسین حاج حسن' وزیر كشاورزی لبنان نیز در مراسمی در روستای' العین' در 'بعلبك' در شرق این كشور با اشاره به اهمیت این گفت وگوها تاكید كرد: در برابر تفرقه و از هم گسیختگی گروههای سیاسی لبنان چاره ای جز آغاز گفت و گو نداریم.

همچنین 'ابراهیم امین السید' رییس شورای سیاسی حزب الله در سخنانی در بعلبك با اشاره به شروع گفت و گوهای ملی گفت: این جایگاه ، مكانی برای انتقاد و گله مندی گروهها از هم نیست.

وی با اشاره به درگیری های مسلحانه اخیر طرابلس ادامه داد: وقوع این حوادث ناگوار، حزب الله را برآن داشت كه به تشكیل زود هنگام گفت وگوهای ملی پاسخ مثبت دهد چرا كه این حوادث به مصلحت لبنانی ها نیست.

السید تأكید كرد: گفت و گوها باید به صورت مداوم و پیوسته میان لبنانی ها جریان داشته باشد تا بدین گونه از شدت اختناق سیاسی كشور كاسته شود و فضای خوبی برای حل مشكلات مردم ایجاد كنیم.

رییس شورای سیاسی حزب الله با اشاره به دعوت 'سیدحسن نصرالله' دبیركل حزب الله لبنان به تشكیل اجلاس مؤسسان ملی گفت: این یك فرصت حقیقی و جدی برای لبنانی ها است تا بدین گونه برای یك بار هم شده گرد دولت و مؤسسات آن جمع شوند.

السید با اشاره به مشاركت نكردن برخی افراد در جلسه های گفت و گوهای ملی افزود : كسانی كه در این جلسات شركت نمی كنند، در واقع خواهان ایجاد دولت سازنده و واقعی در لبنان نیستند، بلكه خواهان ایجاد عمارت در این كشور هستند.

'نواف موسوی' عضو 'فراكسیون مقاومت' نیز در مراسمی در روستای 'یاطر' در جنوب لبنان با اشاره به نقش احزاب در حمایت از گروههای مسلح گفت: جریان های سیاسی و احزاب لبنانی به پایگاههایی برای حمایت و آموزش نظامی افراد علیه سوریه تبدیل شده اند.

'شیخ نبیل قاووق' معاون رییس شورای اجرایی حزب الله در مراسم دیگری در روستای 'شرقیه' در جنوب لبنان با اشاره به مخالفت جریان ' 14 مارس' با اصل گفت وگوهای ملی تاكید كرد: این مخالفت نشان می دهد كه آنها با ایجاد ساختار سیاسی و ایجاد دولت سازنده و فعال در لبنان مخالف هستند.

وی افزود: آنچه امروز بیش از هر چیز لبنان را در معرض خطر و تهدید قرار داده ، دخالت و مشاركت 14 مارس در حمله علیه سوریه است.

خاورم*2023**1030**1651





:: برچسب‌ها: پارک , جغرافیایی برچسب , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: